BLW

Rdeča pesa – naša nova najboljša prijateljica

Priznam, do pred kratkim sem rdečo peso poznala samo vloženo v kozarec. Potem pa imaš majhnega otroka, ki bi mu rad predstavil čimveč hrane, hkrati pa je alergik in občutljiv na cel kup živil, kar pomeni dodatno previdnost in odkrivanje novih živil, receptov itd. Rdeča pesa je bila tako zame posebno odkritje. In hvala googlu, ki mi je povedal, da rdečo peso lahko tudi spečeš. Pa smo jo dali v pečico skupaj s krompirjem. Vau, to sploh ni slabo! In tudi Eriku je bila všeč.

Polpeti iz rdeče pese

Kmalu sem odkrila svoj nov najljubši recept – polpeti iz rdeče pese. Pri nas jih sicer jemo v zelo simpl obliki, lahko pa jih dodatno obogatite s prepraženo čebulo, česnom in zelišči. V osnovi pa samo na drobno naribamo surovo rdečo peso, dodamo toliko moke (jaz uporabim ajdovo ali čičerikino), da lahko oblikujemo polpetke, ki jih nato le še popečemo v ponvi in postrežemo.

Njoki iz rdeče pese

Erik se teh polpetov očitno ne bo naveličal nikoli, jaz pa sem bila vesela, ko sem pri Juliji in njeni mamici odkrila recept za njoke iz rdeče pese. Recept se sliši simpl, izdelava pa nam, ki nismo ravno vrhunske kuharice, lahko povzroči kak siv las, saj je kar precej packarije.

Recept, ki ga je Julijina mamica našla v Lidlovi reviji Preprosto, gre takole: 300 gramov rdeče pese, 300 gramov krompirja in 300 gramov moke (po želji še sol in druge začimbe). Rdečo peso in krompir skuhaš (ali spečeš), nato pa pretlačiš in dodaš še moko ter pregneteš. Nasvet iz revije: “Več moke pomeni bolj trdo testo in prav takšne njoke, zato naj v pesi ne bo veliko vode. Bolj ko mesite, bolj lepljivo bo testo.” Iz mase nato oblikuješ valj, ki ga razrežeš na njoke in jih oblikuješ po želji (lahko jih pritisneš ob vilico in ustvariš rebrast videz). Potem pa samo še skuhaš podobno kot druge njoke – ko priplavajo na površje, jih kuhaš še kakšno minuto, nato pa se srečajo s cedilom in kmalu zatem s krožnikom.

Pri nas se je zgodilo nekaj, kar se zgodi redko – vsi smo imeli na krožniku kar dve glavni sestavini enaki! Jedli smo lososa z njoki iz rdeče pese, Erik brez omake, Sandi z bešamel omako, jaz pa z omako iz riževe smetane. In kar je še pomembnejše – vsi trije smo bili navdušeni nad njoki, tako da se je vsa packarija dejansko splačala.

Eriku vedno pripravim nekaj več hrane, saj nikoli ne veš, kaj mu bo tisti dan bolj odgovarjalo, poleg tega pa nekaj hrane pristane na tleh. Tokrat je pojedel skoraj vse njoke in nekaj malega lososa.

Zakaj imamo radi rdečo peso?

Rdeča pesa ima sladkast okus, zato jo imajo otroci ponavadi radi. Poleg tega pa je odličen vir vitamina C, prehranskih vlaknin, folne kisline, železa in vitamina A. Odlična zelenjava in škoda bi bilo, če bi jedli le vloženo.

Ne se ustrašit …

Kljub temu da Erik redno jé rdečo peso, me je pred kratkim skoraj zadela kap, ko sem mu slekla pleničko. Rabila sem trenutek ali dva, da sem ugotovila, da ni krvav, ampak da je le jedel rdečo peso.

Razmišljanje o “Rdeča pesa – naša nova najboljša prijateljica”

Komentarji so zaprti.